دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

سی و هشتمین جشنواره فیلم مسکو در شرایطی پنجشنبه آینده با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد که فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی ۹ تیر (چهارشنبه) در یک نمایش ویژه در سالن شماره۸مجتمع سینمایی اکتبر روی پرده می‌رود.

فیلم

به گزارش همشهري، ايران امسال حضوري پررنگ در مهم‌ترين رويداد سينمايي كشور روسيه دارد و تازه‌ترين تجربه كارگرداني سيدرضا ميركريمي يكي از 13فيلم حاضر در بخش مسابقه رسمي است. علاوه بر اين، محمد رسول‌الله(ص) كه پيش‌تر هم چند نوبت در روسيه براي مسلمانان و ديگر قشرها اكران شده، به‌عنوان مهمان ويژه در جشنواره امسال حضور دارد و قرار است با حضور مجيدي براي علاقه‌مندان به نمايش درآيد.

«دختر» كه به تازگي در سينماهاي ايران هم روي پرده رفته، ساعت 18:30به وقت محلي روز يكشنبه در مجتمع اكتبر به نمايش درآمد و دومين و آخرين نمايش آن هم ساعت 16:30امروز در سالن شماره10همين مجتمع خواهد بود. دختر نخستين بار سال گذشته در بخش مسابقه سوداي سيمرغ جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد و نامزد دريافت 7سيمرغ بلورين ازجمله در بخش‌هاي بهترين فيلم و بهترين كارگردان شد. اين نخستين حضور بين‌المللي فيلم است.

  • استقبال منتقدان از دختر

ميركريمي كه سال 2006با «به همين سادگي» جايزه بهترين فيلم را از جشنواره مسكو برده بود، براي دومين بار در بخش مسابقه اين رويداد مهم سينمايي حضور يافته است. او روز شنبه در نشست رسانه‌اي دختر با اشاره به اينكه از ميان 500گزينه به بازيگر تازه‌كار نقش اصلي فيلم رسيده، افزود: «درآوردن رابطه درست ميان 2بازيگر با تجربه‌هاي كاملا متفاوت بازيگري يكي از چالش‌هاي اصلي من سر صحنه فيلمبرداري بود.»

ميركريمي با تأكيد بر اينكه نام فيلم را به راحتي مي‌توان به «پدر» هم تغيير داد، گفت: «بخش زيادي از تمركز داستان به روابط ميان اعضاي خانواده معطوف شده است. جدا از موضوع رابطه ميان پدر و دختر، فيلم به يك موضوع مهم جهانشمول هم پرداخته كه آن مشكل درك شدن در جامعه است. من عاشق فيلم‌هايي هستم كه داستان‌هاي ساده دارند؛ چرا كه مضامين خود را در پس موضوع‌هاي مهم پنهان مي‌كنند.»

  • داستان يك شيفتگي

فيلمساز ايراني نخستين بار 5سال پيش فيلمنامه دختر را خوانده و آن زمان براي ساختن فيلم ترغيب نشده بود. او سال گذشته پس از خواندن دوباره فيلمنامه تصميم گرفت روي صندلي كارگرداني آن بنشيند: «خودم هم شگفت‌زده شدم و فهميدم در اين سه، چهار سال چيزي در زندگي من تغيير كرده است. مثل اينكه دخترم بزرگ شده و اين تغييري بسيار بزرگ است. به همين دليل نقش پدر اينقدر براي من اهميت داشت.»

سي و هشتمين جشنواره فيلم مسكو كه از پنجشنبه گذشته با نمايش «كفش‌هاي كتاني» سرگئي سولويوف در پايتخت روسيه آغاز شده، پنجشنبه آينده با نمايش «كافه سوسايتي» وودي آلن به پايان مي‌رسد و هيأت داوران شامل ايوايلو هريستوف، اولريكه اوتينگر، راندير كاپور، ويكتوريا ايساكووا و رشيد نوگمانوف برگزيدگان بخش‌هاي مختلف را معرفي مي‌كنند.

  • فيلمي كه همچنان خبرساز است

فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله(ص)» سال گذشته در سينماهاي ايران به نمايش درآمد و با استقبال خيره‌كننده مردم ركوردهاي فروش را شكست. هشتمين فيلم مجيد مجيدي در مقام كارگردان نماينده ايران در بخش بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان اسكار هشتاد و هشتم هم بود كه به جمع 5نامزد نهايي راه نيافت. هر چند، فيلم در چند رويداد مهم و معتبر بين‌المللي به نمايش درآمد و جايزه جشنواره كمرايميج به مجيدي و ويتوريو استورارو مدير فيلمبرداري ايتاليايي آن اهدا شد.

کد خبر 338364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha